Cumpetenze di cumunicazione non verbale: Guida cumpleta 2023

0
3010
Cumpetenze di cumunicazione non verbale

Avè forti cumpetenze di cumunicazione non verbale hè essenziale per una cumunicazione efficace. Regularmente, i segnali nonverbali sò usati inconscientemente è cunsciendu per trasmette missaghji.

A cumunicazione nonverbal pò esse usata per trasmette più infurmazione cà l'altri metudi di cumunicazione. Albert Mehrabian suggerisce chì a cumunicazione hè 55% nonverbal, 38% verbal, è 7% scritta solu.

Mentri avemu di solitu cunuscenza di a cumunicazione verbale è scritta, a cumunicazione nonverbal hè generalmente usata inconsciente. Dunque, hè necessariu di sviluppà e cumpetenze di cumunicazione non verbale per evità una cumunicazione inefficace.

In questa guida, amparate a definizione di cumpetenze di cumunicazione nonverbal, esempi è tipi di cumunicazione nonverbal, i benefici è limitazioni di a cumunicazione nonverbal, è cumu pudete migliurà e vostre cumpetenze di cumunicazione nonverbal.

Chì sò e cumpetenze di cumunicazione non verbale?

A cumunicazione nonverbal si riferisce à u prucessu di trasmette un missaghju senza l'usu di parolle, sia parlate sia scritte. In stu tipu di cumunicazione, i missaghji sò trasmessi attraversu u cuntattu visuale, a vicinanza, i gesti, l'apparenza, etc.

E cumpetenze di cumunicazione non verbale sò a capacità di codificà è decodificà i segnali non verbali.

A codificazione hè a capacità di spressione l'emozioni in una manera chì u receptore pò interpretà accuratamente i missaghji.
A decodificazione hè a capacità di piglià l'emozioni codificate è interpreta u so significatu accuratamente à ciò chì u mittente hà pensatu.

Tipi di cumunicazione nonverbal

Ci sò sette tippi principali di cumunicazione nonverbal, chì sò:

1. Cinesica

Kinesics implica l'usu di gesti, posture di u corpu, cuntattu visuale è espressioni faciale cum'è cumunicazione non verbal.

Gesti

I gesti ponu esse subcategorizzati in adattatori, emblemi è illustratori.

Adattatori:

L'adattatori sò usati involontariamente è ùn anu micca un significatu specificu per u mittente è u receptore. Indica chì una persona hè in ansietà o discomfort.

Sti cumpurtamenti ponu esse auto-adattatori, per esempiu, tosse, pulizziari di a gola, etc., o adattatori d'uggetti, per esempiu, pressendu smartphones, ghjucà cù una penna, toccu i vostri capelli, etc.

Emblemi:

L'emblemi sò gesti cù significati specifichi. Puderanu rimpiazzà completamente e parolle.

Per esempiu, pudete agità e mani, invece di dì "Addio" o "Salutu". In listessu modu, in i Stati Uniti, un pollice in su pò rimpiazzà a parolla "Ok!"

In cuntrastu à l'adattatori, l'emblemi sò usati intenzionalmente è anu significati specifichi per u mittente è u receptore.

Illustratori

L'illustratori sò gestiti utilizati per illustrà i missaghji verbali chì accumpagnanu. A cuntrariu di l'emblemi, l'Illustratori ùn anu micca u so propiu significatu.

Per esempiu, pudete aduprà gesti di manu per indicà a dimensione o a forma di un ughjettu.

Posture di u corpu

I posture di u corpu sò signali non verbali chì pudete aduprà per cumunicà e vostre emozioni o trasmette infurmazioni.

Ci sò dui tipi di posture di u corpu, chì sò posti aperti è postu chjusi.

Una postura aperta pò esse aduprata per cumunicà apertura o interessu in ciò chì qualchissia dice. Esempii di posture aperte sò i gammi uncrossed, uncrossed arms, etc.

Una postura chjusa pò indicà nervosità è mancanza d'interessu in ciò chì qualchissia dice. Esempii di posture chjuse sò braccia incruciate, gambe incruciate, braccia davanti à u corpu, etc.

Cuntattenti

Oculesics hè u studiu di cumu i cumpurtamenti di l'ochji afectanu a cumunicazione. U cuntattu visuale hà assai impattu nantu à a cumunicazione.

Mantene u cuntattu visuale (senza fighjà) indica interessu in ciò chì l'altra persona dice. Mentre u disinteressu pò esse nutatu quandu ci hè pocu o nimu cuntattu visuale.

Espressioni facciali

L'espressioni faciali riferenu à u muvimentu di i musculi faciali per trasmette missaghji.

I nostri facci sò capaci di sprime emozioni diverse cum'è felicità, tristezza, paura, rabbia, discomfort, etc.

Per esempiu, aggrottatu indica chì site arrabbiatu. In listessu modu, una faccia surridente mostra chì site felice.

2. Haptics

Haptics si riferisce à cumu si cumunicanu a ghjente per mezu di u toccu. Hè u studiu di u toccu cum'è cumunicazione nonverbal.

L'haptics ponu esse subcategorizzati in quattru livelli, chì sò:

  • Livellu Funziunale / Prufessiunali
  • Livellu suciale / Polite
  • Livellu di amicizia / calore
  • Livellu d'amore / intimità

A mancanza di cumpetenze di cumunicazione nonverbali ligati à u toccu pò purtà à cunsequenze negative. Per esempiu, quandu toccu un sessu oppostu inappropriatamente, pudete esse punitu per l'assetamentu sessuale.

3. Vocali

A vocalica, cunnisciuta ancu cum'è paralanguage, implica a trasmissione di messagi à traversu a tona, u tonu, u voluminu, a freccia di parlà, a qualità vocale è i riempimenti verbali.

Pitch: Pitch si riferisce à l'altezza o bassa di a voce
Tonu: U tonu hè a manera di parlà à qualchissia
Volume: U voluminu hè in relazione cù a forza, l'intensità, a pressione o u putere di a voce
Parlà Rate: A freccia di parlà hè solu a velocità à a quale parlate, vale à dì quantu veloce o lenta una persona parla
Fillers verbali: I riempitivi verbali sò soni o parolle utilizati per signalà chì qualchissia si mette in pausa per pensà.

4. Prussimica

Proxemica hè u studiu di cumu usemu u spaziu è i so effetti nantu à a cumunicazione. Si riferisce à l'usu di u spaziu è a distanza cum'è una forma di cumunicazione.

Proxemica pò esse classificatu in quattru zoni maiò, chì sò spazi intimi, persunale, suciale è publicu.

U spaziu intimu hè ogni distanza menu di 18 inch è hè di solitu usatu quandu interagisce cù un cumpagnu, amicu, zitellu, o genitore.
U spaziu persunale hè una distanza di 18 inch à 4 piedi è hè generalmente utilizatu quandu interagisce cù l'amichi è i cunnisciuti.
U spaziu suciale hè una distanza di 4 à 12 piedi è hè generalmente utilizatu quandu si cumunicanu cù i culleghi, i cumpagni di classi, i cunnisciuti o i straneri.
U spaziu publicu hè qualsiasi distanza più grande di 12 piedi è hè generalmente utilizatu per discorsi publichi, conferenze, campagni, etc.

5. Apparizione persunale

L'aspettu persunale implica dui parti:

  • Caratteristiche fisiche
  • Artifacts

E caratteristiche fisiche cum'è a forma di u corpu, l'altezza, u pesu, etc. sò capaci di trasmette missaghji. Ùn avemu micca cuntrollu di cumu queste caratteristiche fisiche trasmettenu missaghji.

E caratteristiche fisiche ghjucanu un rolu significativu in a prima impressione. A ghjente pò fà supposizioni basate nantu à e caratteristiche di u vostru corpu.

Per d 'altra banda, artefatti cum'è vestiti, ghjuvelli, tatuaggi, hairstyles, vitture, etc. ponu mandà missaghji à l'altri nantu à quale simu.

Per esempiu, i musulmani (femmine) portanu hijabs per cumunicà e so credenze religiose.

6. Cronemica

A cronemica hè u studiu di a relazione trà u tempu è a cumunicazione. U tempu hè un impurtante signale non verbale chì pò influenzà a cumunicazione.

Chronemics ponu mandà missaghji à l'altri persone nantu à e cose chì valoremu è e cose chì ùn valoremu micca.

Per esempiu, u vostru tempu di risposta à un email d'offerta di travagliu pò cumunicà u vostru livellu di seriu à u patronu. Una risposta tardi pò indicà chì ùn valore micca l'offerta di travagliu.

7. Ambiente fisicu

L'ambiente fisicu si riferisce à u locu fisicu induve a cumunicazione si svolge.

U vostru ambiente hè capaci di trasmette assai infurmazioni nantu à a vostra persunità, u statu finanziariu, l'occupazione, etc.

Per esempiu, un uffiziu disordinatu è affollatu mandarà missaghji negativi à u vostru visitatore. U visitatore pò pensà chì ùn site micca una persona organizata.

Beneficii di a cumunicazione nonverbal

Eccu alcuni di i beneficii di a cumunicazione nonverbal:

1. Più credibile

A natura involuntaria di a cumunicazione nonverbal rende più credibile di qualsiasi altru mètudu di cumunicazione. A ghjente di solitu mette più fiducia in i signali nonverbali nantu à i missaghji verbali.

I segnali non verbali sò difficiuli di falsificà, chì li rende più credibili.

2. Trasmette più infurmazione

Ci hè un pruverbiu "L'azzioni parlanu più forte cà e parolle". Stu pruverbiu indica chì i segnali nonverbali ponu trasmette più missaghji cà e parolle parlate.

Pudemu cunfidassi più nantu à i signali nonverbali quandu i missaghji verbali è nonverbali cunflittinu cun l'altri.

Per esempiu, se qualchissia dice "Sì stupidu?", Pudemu fucalizza nantu à u tonu di a voce di a persona per sapè s'ellu hè scherzu o micca.

3. Adatta à l'analfabeti

In più di a cumunicazione visuale, a cumunicazione nonverbal hè un altru mètudu di cumunicazione chì hè adattatu per l'analfabeti.

A cumunicazione non verbale pò esse usata per superà e barriere linguistiche. I barrieri di a lingua sò quandu una persona ùn capisce micca una lingua particulare o perde a capacità di parlà.

Per esempiu, i zitelli chì ùn anu micca sviluppatu cumpetenze linguistiche ponu utilizà l'espressioni faciale per cumunicà.

A cumunicazione nonverbal hè ancu adattata per i sordi, vale à dì e persone chì ùn ponu micca parlà o sente. I sordi sò generalmente cumunicà cù a lingua di i segni, chì hè ancu parte di a cumunicazione nonverbal.

4. Cunsumate menu tempu

A cumunicazione non verbale riduce a perdita di tempu. I segnali non verbali ponu trasmette missaghji à u receptore più rapidamente cà a cumunicazione scritta o verbale.

A cuntrariu di a cumunicazione scritta, a cumunicazione non verbale cunsuma menu tempu, ùn avete micca perdi u vostru tempu per creà o edità missaghji.

5. Meno disturbante

In situazioni induve a cumunicazione via e parolle parlate pò esse disturbante, pudete aduprà cues nonverbali per cumunicà.

Per esempiu, pudete aduprà gesti di manu per signalà à u vostru amicu chì site prontu à lascià a biblioteca.

A cumunicazione nonverbal pò ancu esse usata in lochi forti. Invece di gridà, pudete facilmente trasmette i missaghji attraversu cues non-verbal.

Limitazioni di a cumunicazione nonverbal

Ancu s'è a cumunicazione non verbale hà assai benefizii, ci sò qualchi svantaghji chì ùn ponu esse trascurati. Cum'è l'altri metudi di cumunicazione, a cumunicazione nonverbal hà ancu svantaghji.

Eccu alcuni di e Limitazioni (svantaghji) di a cumunicazione nonverbal:

1. Involuntariu

A natura involuntaria di a cumunicazione non verbale pò esse un vantaghju o un svantaghju.

A maiò parte di i tempi ùn sapemu micca quandu avemu principiatu à trasmette missaghji. Per esempiu, pudete scuzzulate a testa per via di l'incomodità, ma qualchissia vicinu à voi pò pensà chì ùn site micca d'accordu cù ciò chì dicenu.

2. More Ambiguous

A maiò parte di i signali nonverbali ponu avè significati diffirenti; chistu rende difficiule à capisce u missaghju trasmissu.

A natura ambigua di a maiò parte di i segnali non verbali li rende più difficiuli di capiscenu è spessu porta à misinterpretazione.

Siccomu ùn ci hè micca usu di e parolle, u ricevitore pò truvà difficiuli di interpretà accuratamente i missaghji trasmessi.

3. Difficile à cuntrullà

A natura involuntaria di a cumunicazione nonverbal rende difficiule di cuntrullà. Mentre pudemu decide di piantà di mandà messagi verbali, hè di solitu impussibile di piantà i segnali non verbali.

Avete pocu o nimu di cuntrollu nantu à a manera chì a ghjente vi ghjudicà basatu annantu à a vostra apparenza. Per esempiu, in Nigeria, a maiò parte di a ghjente pensa chì qualcunu cù grandi arti di u corpu (tatuaggi) hè implicatu in attività illegali.

4. Mancanza di formalità

A cumunicazione non verbale ùn pò esse usata in i paràmetri prufessiunali perchè ùn hè micca formale è manca di struttura. In i paràmetri prufessiunali, a cumunicazione scritta è verbale sò più adattati per utilizà cà a cumunicazione nonverbal.

Per esempiu, serà rude annunzià a testa quandu u vostru prufessore vi dumanda una dumanda. In listessu modu, pudete aduprà un pollice per indicà "va bè".

5. Ùn sicretu

I segnali non verbali sò capaci di scappà e nostre emozioni o sentimenti. L'espressioni facciali è altri spunti nonverbali ponu scappà i missaghji chì vulete mantene per sè stessu.

Per esempiu, una persona triste pò dì à qualcunu chì hè felice, ma e so espressioni faciale indicà chì ùn hè micca felice.

6. Cuntrastu missaghji verbali

Ancu s'è l'indicazione non verbale pò esse aduprata per cumplementarii i missaghji verbali, ponu ancu cuntradisce i missaghji verbali.

Cues nonverbal, soprattuttu quandu s'utilice inconsciente, ponu trasmette missaghji chì ùn currispondenu micca ciò chì una persona dice.

Modi per migliurà e vostre cumpetenze di cumunicazione non verbale

Pudemu cumunicà micca verbalmente quant'è avemu fattu cù e parolle. Sviluppà e cumpetenze di cumunicazione non verbale migliurà a manera di cumunicà.

A cumunicazione cù cues nonverbali pò esse fastidiosa si ùn avete micca e cumpetenze necessarie. Pudete sviluppà sti cumpetenze se seguite sti cunsiglii:

1. Prestate attenzione à i signali nonverbali

I signali nonverbali ponu trasmette più messagi cà e parolle parlate, per quessa, hè necessariu prestu attente à i signali non verbali.

Cume fate attente à ciò chì a persona dice, pruvate ancu di attentu à i signali non verbali di a persona cum'è u cuntattu visuale, i gesti, u tonu di voce, a postura di u corpu, etc.

Quandu e parolle ùn riescenu à trasmette i missaghji di u parlante, duvete ignurà ciò chì hè statu dettu è fucalizza nantu à i signali non verbali.

Per esempiu, qualchissia chì hè arrabbiatu vi pò dì chì hè felice mentre aggrotta le sopracciglia. In questu casu, fate attenzione à i so signali non verbali.

2. Mantene u cuntattu visuale

Mantene sempre u cuntattu visuale, ma evite micca fighjà. Mantene u cuntattu visuale indica chì site interessatu in ciò chì qualchissia dice.

Duvete sempre mantene u cuntattu visuale ancu s'è l'altra persona ùn vi vede micca. L'altra persona pò esse timida o ùn vulete micca mantene u cuntattu visuale per via di e credenze culturali.

U cuntattu visuale pò ancu indicà chì site cunfidenza in u missaghju chì trasmette. Per esempiu, se un parlante guarda in giru durante una presentazione, u so publicu pensarà chì u parlante hè timida.

3. Focus nantu à u tonu di voce

U vostru tonu di voce hè capaci di trasmette parechji missaghji, chì varieghja da u disinteressu à a frustrazione, a rabbia, l'ansietà, a felicità, etc.

Per questu mutivu, duvete sempre esse cuscenti di u vostru tonu è utilizate diversi toni per diverse paràmetri.

Per esempiu, sè vo vulete dì à qualcunu un scherzu, duvete aduprà un tonu sarcasticu.

4. Paghjella Dumande

Durante e cunversazione, quandu l'altra persona manda missaggi mischi, duvete dumandà dumande clarificanti, invece di saltà à una cunclusione.

I missaghji misti sò mandati quandu i segnali non verbali ùn currispondenu micca à e parolle parlate. Puderanu cunfundà, cusì sentite liberu di dumandà e dumande clarificanti per avè una comprensione più chjara di u messagiu.

Facendu dumande à u tempu adattatu indica ancu chì site attivamente à sente ciò chì a persona dice.

5. Fighjate à i signali nonverbali cum'è un gruppu

Duvete guardà i signali non verbali cum'è un gruppu, piuttostu cà interpretà una sola cue non verbale.

Leghje troppu significatu in una sola indicazione non verbale pò purtà à una misinterpretazione è pò influenzà a cumunicazione efficace.

A maiò parte di i tempi, una sola cue non verbale ùn pò micca trasmette alcun missaghju o trasmette u missaghju sbagliatu. Dunque, duvete sempre interpretà tutti i signali nonverbali chì ricevi.

6. Mind a vostra postura di u corpu

E vostre posture è i muvimenti di u corpu sò ancu capaci di trasmette migliaia di missaghji.

Fate attente à a vostra postura di u corpu è assicuratevi chì ùn hè micca trasmette missaghji negativi. Per esempiu, slouching indica chì ùn avete micca interessu in ciò chì una persona dice.

Evite usà a lingua di u corpu chjusu, invece di mantene a lingua di u corpu apertu, cum'è braccia incruciate, gammi non incrociate, standing straight, etc.

7. Aduprate e vostre espressioni faciale

I nostri visi ponu vede parechje emozioni. A ricerca hà cunfirmatu chì e facce umane ponu sparte più di 16 espressioni cumplessi.

Pudete aduprà e vostre espressioni faciale per dì à l'altri persone di u vostru umore. Per esempiu, surrisu indica chì site felice. In u listessu modu, aggrottatu indicava chì site tristu o arrabbiatu.

In più di i cunsiglii sopra, duvete sempre praticà. Cum'è ogni altra abilità, duvete praticà u sviluppu di cumpetenze di cumunicazione non verbale efficace.

Avemu Poverai ugualmente:

cunchiusioni

E parolle ponu falla, ma i segnali non verbali ùn mancanu micca. Semu capaci di trasmette millaie di missaghji è emozioni attraversu segnali non verbali.

Tuttavia, a cumunicazione nonverbal hà qualchi disadvantages, chì sò digià discututi in questu articulu.

Ancu s'è a cumunicazione non verbale ùn pò micca esse aduprata in certi situazioni, ùn pudemu micca trascuratà i so numerosi benefici. Avete bisognu di sviluppà e cumpetenze di cumunicazione non verbale per prufittà di sti benefici.

Avemu digià spartutu qualchi cunsiglii chì ponu aiutà à migliurà o sviluppà e cumpetenze di cumunicazione non verbale. In casu, truvate difficiuli di utilizà sti cunsiglii, sentite liberu di abbandunà e vostre dumande nantu à i cunsiglii è altri temi discututi in questu articulu, in a Sezione di Cumentu.